Jedną z popularniejszych metod rozreklamowania swojego biznesu w ostatnim czasie jest oczywiście reklama na pojazdach służbowych. Na taką formę promocji decydują się zarówno małe, jak i większe przedsiębiorstwa. Nic dziwnego – okleina reklamowa na samochodzie to sposób tani i jak się okazuje bardzo efektywny w promowaniu usług danego przedsiębiorstwa. Jest to także jednorazowa inwestycja, która może przynieść wiele korzyści. Decydując się jednak na nią, należy mieć kilka aspektów na uwadze, na przykład, którą część auta można okleić, a która nie będzie wyglądać zachęcająco. W poniższym wpisie postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości – koniecznie czytaj go więc dalej!
Zanim przejdziesz do oklejania auta…
…zaplanuj swoje działania! Po pierwsze, musisz określić grupę docelową, która być może zainteresuje się Twoimi produktami bądź usługami, gdy zobaczy Twoją reklamę. Drugą, bardzo istotną kwestią jest również sam wygląd reklamy – musi być ona prosta (tak, aby Twój potencjalny klient mógł ją szybko przyswoić). Dobrze także by było, aby logo Twojego przedsiębiorstwa było dosyć mocno wyeksponowane wraz z najpotrzebniejszymi informacjami. Mogą one dotyczyć na przykład branży, w której działasz oraz tego, jak i gdzie potencjalny Klient może się z Tobą skontaktować i omówić szczegóły Twoich usług czy produktów.
Godna reprezentacja Twojej firmy
Decydując się na oklejenie Twoich firmowych aut, musisz pamiętać również o tym, że będą one niejako wizytówką i reprezentacją Ciebie i Twojego biznesu. Warto więc okleić pojazdy, których stan techniczny nie przeraża. Brudne i zardzewiałe elementy samochodu będą raczej marną promocją i reklamą firmy. Może okazać także, że potencjalny Klient zniechęci się do niej właśnie przez tak niechlujną wizytówkę. Stan techniczny aut, które zostaną przez Ciebie oklejone, musi być przynajmniej wizualnie doskonały – wtedy to będą mogły one być doskonałą reprezentacją.
Stan techniczny jest bardzo ważny!
I to bardzo, nie tylko ze względów wcześniej już w tym wpisie wspomnianych. Do profesjonalnego oklejenia pojazdu potrzebna jest bowiem perfekcyjnie gładka powierzchnia. Niemożliwe będzie przygotowanie reklamy samochodowej na karoserii, która jest mocno niedoskonała. Próba przyklejenia folii do właśnie takiego pojazdu zakończy się nieestetycznymi bąblami powietrza pod jej powierzchnią czy odstającymi fragmentami naklejki. Tego każdy chce przecież uniknąć.
Zadanie dla profesjonalistów
Oczywiście, kochamy firmy, które podejmują się każdego wyzwania. W przypadku oklejania samochodów ważne jest jednak mierzenie sił na zamiary. Takie czynności to bowiem zadanie dla prawdziwych profesjonalistów we własnym fachu. Ci doskonale wiedzą na przykład to, jak dany rodzaj folii może zachowywać się na powierzchni Twojego samochodu. Takie podejście pozwala na umieszczenie reklamy w estetyczny i równy sposób. Profesjonalne oklejanie auta ma jeszcze jedną zaletę – trwałość. Odpowiednio naklejona reklama ma szansę pozostać na poszczególnych częściach Twojego auta na wiele lat. W tym przypadku warto również nie oszczędzać na samej folii – droższy, lepiej przygotowany na różne warunki (także te atmosferyczne) materiał z pewnością będzie się prezentował dużo lepiej.
Czy wszystkie elementy auta można okleić folią?
Teoretycznie tak. Co to oznacza? A to, że aby folia mogła się prezentować na Twoim samochodzie wspaniale, ten musi mieć karoserię w nienagannym, gładkim stanie. Wtedy to jej gładkość może pozwolić na naklejenie dowolnej reklamy czy folii.
Jakie elementy z powodzeniem można okleić?
Odpowiedź jest prosta. Wszystkie elementy Twojego samochodu, które zostały poddane lakierowaniu, z powodzeniem mogą być oklejone dowolną folią. Reklama może się także znaleźć na przykład na częściach auta, które są wykonane z gładkiego plastiku.
Jednak nie wszędzie można umieścić reklamę…
Dokładnie. Wcześniej zostało wspomniane w tym wpisie, że teoretycznie wszystkie elementy karoserii Twojego samochodu firmowego mogą zostać oklejone. Praktyka pokazuje jednak, że części plastikowe, które powstały z gatunków plastiku porowatego niekoniecznie się do tego nadają. Dlaczego? To proste – ich powierzchnia jest zbyt chropowata, aby folia czy naklejka mogła gładko do nich przylegać.